Obchodní podmínky

Obchodní podmínky a reklamační řád

___________________________________________________________

 

 

 

OBCHODNÍ PODMÍNKY

 

obchodní společnosti Radys Royal s.r.o.

se sídlem Klecany 427, 250 67, Klecany

IČO: 10776664, DIČ: CZ10776664

zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 348255

 

pro prodej

  • zboží/produktů prostřednictvím on-line obchodu – e-shopu umístěného na internetové adrese rskresla.cz,
  • zboží/produktů, ke kterému dochází prostřednictvím jiného/dalšího distančního způsobu či mimo obchodní prostory

 

 

  1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

 

    1.1.  Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“ či jen jako „OP“) obchodní společnosti Radys Royal s.r.o., se sídlem Klecany 427, 250 67, Klecany, identifikační číslo: 10776664, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 348255, (dále jen „prodávající“ či „dodavatel“, „poskytovatel“, „provozovatel“, případně „Správce“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. (1) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen „občanský zákoník“ či jen jako „NOZ“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“ ) uzavírané mezi prodávajícím a jinou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na internetové adrese www.rskresla.cz, a to prostřednictvím webového rozhraní (dále jen „webové rozhraní obchodu“).

 

    1.2.  Obchodní podmínky dále upravují práva a povinnosti smluvních stran při využívání webové stránky prodávajícího umístěné na adrese www.rskresla.cz (dále jen „webová stránka“) a další související právní vztahy.

    1.3.  Ustanovení odchylná od OP je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními OP.

    1.4.  Ustanovení OP jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a OP jsou vyhotoveny v českém jazyce.

    1.5. Tyto obchodní podmínky prodávajícího rovněž upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. (1) občanského zákoníku vzájemné práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavírané i jiným/dalším distančním způsobem (např. email, telefon, fax, dopis) či mimo obchodní prostory prodávajícího (podpůrně § 1820, § 1824 a násl., § 1828 a § 2079 a násl. NOZ).

    1.6.  Tyto OP jsou viditelně umístěny na titulní webové stránce on-line obchodu v její dolní pravé části (www.rskresla.cz) a kupujícímu je umožněno se s nimi v dostatečné míře seznámit před odesláním své objednávky. Vytvořením/potvrzením objednávky – kliknutím na tlačítko, kterým kupující objednávku dokončuje – se pro kupujícího stávají tyto obchodní podmínky právně závazné, kupující tak potvrzuje, že se s těmito OP seznámil a že s nimi výslovně souhlasí, a to ve znění platném a účinném k okamžiku odeslání objednávky.

 

1.7. Znění obchodních podmínek může prodávající jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

 

 

    1.8.  POJMY:

     Kupujícím je spotřebitel nebo podnikatel.

  

     Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s prodávajícím.

 

        Podnikatelem je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele je považována mj. pro účely ochrany spotřebitele také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele. Podnikatelem se pro účely těchto OP rozumí ten, kdo jedná v souladu s předchozí větou v rámci své podnikatelské činnosti. Uvede-li kupující v objednávce své identifikační číslo osoby (IČO), pak bere na vědomí, že pro něj platí pravidla uvedená ve OP pro podnikatele a kupní smlouvu tak uzavírá mimo spotřebitelský právní režim.

 

Přiléhavá ustanovení obchodních podmínek týkající se uplatnění zákonných práv z vadného plnění kupujícím, kterým je spotřebitel, či práva kupujícího - spotřebitele na odstoupení od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí produktu, se tak nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit produkt od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání produktu v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.

 

Spotřebitelský právní režim pro uplatnění zákonného práva z vadného plnění či pro odstoupení od kupní smlouvy ve 14-ti denní lhůtě od dne převzetí produktu může být ze strany prodávajícího v tom kterém případě dle uvážení prodávajícího přiznán i kupujícímu, kterým je podnikatel dle předchozí věty tohoto odstavce. Na tento postup prodávajícího však nemá kupující – podnikatel žádný právní nárok, nebude-li v tom kterém případě výslovně ze strany prodávajícího kupující – podnikatel prokazatelně ujištěn o opaku.

 

   

    1.9.  Kupující, který používá při uzavírání kupní smlouvy s prodávajícím mobilní aplikaci (podrobná informace k dispozici na webových stránkách prodávajícího), je povinen používat vždy její nejnovější dostupnou verzi.

 

  1. UŽIVATELSKÝ ÚČET

 

    2.1.  Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce je kupující oprávněn přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu, některé služby či výhody však nemusí být bez předchozí registrace/uživatelského účtu plně dostupné/možné.

    2.2.  Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.

    2.3.  Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu a bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za porušení této povinnosti ze strany kupujícího.

 

    2.4.  Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.

    2.5.  Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 2 roky nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně OP).

    2.6.  Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

2.7.      Prodávající jedná v dobré víře, že uživatelský účet užívá pouze kupující.

2.8.      Kupující bere na vědomí, že v případě možnosti vytvoření uživatelského účtu prostřednictvím třetích stran ( Facebook, Google, Apple apod. ) se tento proces může řídit podmínkami odlišnými od těchto obchodních podmínek prodávajícího a je nutné s nimi předem seznámit. Za porušení této povinnosti/nedodržení podmínek třetích stran nenese prodávající jakoukoli odpovědnost.

2.9. Prodávající nenese jakoukoli odpovědnost za jednání kupujícího pod jeho uživatelským účtem.

 

  1. UZAVŘENÍ SMLOUVY

 

    3.1.  Webové rozhraní obchodu obsahuje seznam zboží nabízeného prodávajícím k prodeji, a to včetně uvedení informací o hmotnosti, rozměrech, výkonu apod. a také uvedení cen jednotlivého nabízeného zboží (tyto informace jsou rovněž uvedeny v katalozích, prospektech a jiných tiskovinách prodávajícího). Ceny nabízeného zboží jsou uvedeny bez i včetně daně z přidané hodnoty. Náklady spojené s dodáním zboží v ceně zahrnuty nejsou, není-li stanoveno jinak. Nabídka prodeje zboží a ceny tohoto zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu a jsou platné do vydání nového a aktuálního ceníku. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

    3.2.  Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky. Veškerá prezentace produktu umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a dodaný produkt tak může vykazovat drobné odchylky; prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto produktu. Ustanovení § 1732 odst. (2) občanského zákoníku se nepoužije.

    3.3.  Sdělení ostatních zákonných informací se řídí ustanoveními § 1811, § 1820 a § 1821 NOZ.

    3.4.  Objednávat zboží prodávajícího lze prostřednictvím elektronického obchodu prodávajícího umístěného na webových stránkách (dále jen „e-shop“); elektronickou poštou na adrese: kosatkoj@gmail.com; či osobně v provozovnách Radys Royal ( seznam uveden na webových sránkách ) a rovněž telefonicky.

    3.5.  Pro objednání zboží v e-shop vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o (dále § 1824 a násl. NOZ):

       

objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu tlačítkem „objednat“ ),

 

        způsobu úhrady kupní ceny zboží (popř. i záloha), údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a

       

informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).

 

    3.6.  Stejné informace je povinen sdělit prodávající kupujícímu i před uzavřením kupní smlouvy prostřednictvím ostatních prostředků komunikace na dálku či v kamenném obchodě.

    3.7.  Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Odeslat objednávku“ a následně v dalším kroku kliknutím na tlačítko „Závazně potvrdit/zaplatit objednávku“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné.

Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce/databázi prodávajícího (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).

 

Závazné odeslání objednávky obecně se považuje za takové právní jednání kupujícího, které nepochybným způsobem identifikuje objednávaný produkt, kupní cenu, osobu kupujícího, způsob úhrady kupní ceny, a je pro smluvní strany závazným návrhem kupní smlouvy. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů/v objednávkovém formuláři tak, aby prodávající mohl řádně splnit svou smluvní povinnost, seznámení se s těmito obchodními podmínkami zjm. na webové stránce a potvrzení kupujícího o tom, že se zavazuje těmito obchodními podmínkami řídit.

 

    3.8.  Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky). Pokud kupující tuto objednávku dodatečně nepotvrdí, považuje se tato objednávka za neplatnou.

 

Návrh kupní smlouvy ve formě objednávky má platnost 10 dnů.

 

    3.9.  Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká, tedy k uzavření kupní smlouvy dochází, doručením potvrzení objednávky kupujícího prodávajícím, jenž je prodávajícím zasláno kupujícímu na elektronickou adresu kupujícího, a to dle článku 3.7. těchto obchodních podmínek. Přílohu tohoto potvrzení objednávky ze strany prodávajícího vždy tvoří tyto obchodní podmínky a reklamační řád či v individuálních případech cenová nabídka prodávajícího.

 

Závazným přijetím/potvrzením/signací cenové nabídky, resp. objednáním zboží/produktů na základě takové cenové nabídky dochází rovněž k uzavření smluvního vztahu mezi prodávajícím a kupujícím.

 

V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na elektronickou adresu kupujícího pozměněnou nabídku s uvedením možných variant objednávky a vyžádá si stanovisko kupujícího.

 

Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena až akceptací kupujícího prostřednictvím elektronické pošty.

 

    3.10.  V případě koupě zboží v prodejně prodávajícího, kupující zboží zaplatí a převezme ihned, objedná a zaplatí při dodání či zálohově, zaplatí a převezme při objednaném dodání na místo apod.

 

    3.11.  Kupující se stane vlastníkem zboží teprve úplným zaplacením kupní ceny. Prodávající kupujícímu odevzdá věc, a veškeré doklady, které se k věci vztahují, a umožní mu nabýt vlastnického práva k věci v souladu se smlouvou. Při odeslání věci, prodávající odevzdá věc kupujícímu (podnikateli) předáním prvnímu dopravci k přepravě; kupujícímu (spotřebiteli) předáním spotřebiteli přepravcem.

 

    3.12.  Je-li mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena dlouhodobá rámcová písemná kupní smlouva, objednávka uzavřenou rámcovou smlouvu blíže specifikuje a konkretizuje její předmět a je její nedílnou součástí, neboť se právně jedná o dílčí kupní smlouvu uzavíranou na základě písemné rámcové kupní smlouvy.

    3.13.  Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu, a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily své povinnosti vůči prodávajícímu.

    3.14.  Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.

 

3.15. Vyhotovení obchodních podmínek obdrží kupující jako přílohu potvrzení objednávky na zadanou emailovou adresu, a daňový doklad obsahující základní údaje smlouvy obdrží při převzetí zboží a/nebo služby.

 

 

  1. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY

 

4.1. Cenu zboží a případné náklady spojené́ s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:

 

v hotovosti v provozovně prodávajícího na adrese Klecany 427, 250 67, Klecany,

  

v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce;

 

bezhotovostně převodem na účet prodávajícího (dále jen „účet prodávajícího“)

 

  1. e. f.

 

Raiffeisen Bank (CZ) č.ú. 4960065002/5500

IBAN: CZ2455000000004960065002, SWIFT: RZBCCZPP

 

bezhotovostně platební kartou;

 

na splátky (při splnění podmínek prodávajícího – důvěryhodnost, dlouhodobá spolupráce, bezdlužnost apod.);

 

prostřednictvím úvěru poskytnutého třetí osobou.

 

 

    4.2.  Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží, případné daně a poplatky, náklady na komunikaci prostředky na dálku.

 

    4.3.  V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy.

 

    4.4.  V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.

    4.5.  Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.8.), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.

 

    4.6.  Prodávající je oprávněn v určitých případech vystavit zálohovou fakturu:

       

cena objednaného zboží převyšuje hodnotu 10.000,- Kč, zálohová faktura může být vystavena až do výše 100% z ceny objednaného zboží

 

        objednané zboží má specifické vlastnosti dle individuálního požadavku kupujícího či není standardně skladem u smluvních dodavatelů, zálohová faktura může být vystavena až do výše 100 % z ceny objednaného zboží

 

        technologické zboží podléhající dalšímu zapojení např. masážní křesla apod., zálohová faktura může být vystavena až do výše 60-100 % z ceny objednaného zboží.

 

    4.7.  Zboží zůstává do úplného zaplacení a převzetí ve vlastnictví prodávajícího, avšak nebezpečí škody na věci přechází převzetím zboží kupujícím.

 

    4.8.  V případě prodlení s placením jakéhokoli peněžitého závazku, je kupující povinen zaplatit prodávajícímu úrok z prodlení ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý den prodlení a dále smluvní pokutu ve výši 0,1% z dlužné částky za každý den prodlení s úhradou.

 

    4.9.  Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.

 

4.10. Prodávající si vyhrazuje právo tiskových chyb, změny sortimentu nabízeného zboží a změny cen v odůvodněných případech, zejména při změně peněžních kurzů, výrazného nárůstu inflace, nebo při výrazné a náhlé změně dodavatelských podmínek výrobce, nebo ostatních dodavatelů zboží. V případě změny kupní ceny, nebo chybné ceny u nepotvrzené objednávky nebo nedostatku či nemožnosti obstarat objednané zboží apod. je kupující informován. Ten se pak rozhodne, zda se změnou ceny souhlasí, objedná zboží jiné nebo svou objednávku zruší.

 

4.11. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu, výdajový pokladní doklad. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího či jej kupující obdrží při převzetí zboží.

 

4.12. Původní cena ( na webovém rozhraní obchodu typicky vyobrazena v rámci informování o slevě jako přeškrtnutá ) znamená nejnižší cenu za posledních 30 dní před zlevněním, za niž předmětný produkt prodávající nabízel na svém e-shopu – webové stránce. Do výpočtu původní ceny se nezohledňují individuální cenová zvýhodnění a cenová zvýhodnění, která nejsou zahrnuta přímo v aktuální prodejní ceně daného produktu, tj. nejsou poskytována automaticky a plošně. Takto vypočtená původní cena zůstává v platnosti i v případě, kdy je produkt zlevňován postupně několikrát v kratším časovém horizontu, maximálně však po dobu 90 dní.    

 

 

  1. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY – ZÁKONNÉ INFORMACE

 

    5.1.  Kupující - spotřebitel bere na vědomí, že dle ustanovení § 1818 a 1837 a násl. NOZ, nelze mimo jiné odstoupit od smlouvy na poskytování služeb, jestliže s jejich plněním bylo s jeho souhlasem započato před uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění, smlouvy na dodávku zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli dodavatele, smlouvy na dodávku zboží upraveného podle přání kupujícího, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání, od kupní smlouvy na dodávku audio a video nahrávek a počítačových programů, porušil-li spotřebitel jejich originální obal, od kupní smlouvy na dodávku novin, periodik a časopisů apod. (§ 1837).

 

    5.2.  Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 5.1. či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující (spotřebitel) v souladu s ustanovením § 1829 odst. (1) a násl. NOZ právo od kupní smlouvy odstoupit bez udání důvodu a bez jakékoli sankce, osobně či písemně, a to do 14 dnů od převzetí zboží; u smlouvy na několik druhů zboží či dodání v několika částech je to do 14 dnů od převzetí poslední dodávky zboží; u smlouvy na opakovanou pravidelnou dodávku je to do 14 dnů od převzetí první dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu sídla prodávajícího, provozovny či na jeho adresu uvedenou pro doručování či na adresu elektronické pošty prodávajícího kosatkoj@gmail.com nebo vyplněním kontaktního formuláře na webových stránkách prodávajícího https://www.rskresla.cz (vyplnění objednávky s dotazem), či může kupující využit vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek. Za odstoupení od kupní smlouvy se nepovažuje nevyzvednutí objednaného zboží.

 

    5.3.  Poruší-li některá ze smluvních stran prodlením svou smluvní povinnost podstatným způsobem, může druhá strana od kupní smlouvy odstoupit, pokud to prodlévajícímu oznámí bez zbytečného odkladu poté, co se o prodlení dozví. Jde-li o nepodstatné porušení smluvních povinností, může druhá strana od smlouvy odstoupit v případě, když prodlévající strana svoji povinnost nesplní ani v poskytnuté dodatečné přiměřené lhůtě.

 

    5.4.  V případě, že je mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena písemná rámcová kupní smlouva, má kupující právo odstoupit od smlouvy, dojde-li po podpisu rámcové kupní smlouvy k podstatné změně OP. Odešle-li však kupující objednávku v den následující po dni, v němž došlo ke změně OP, platí, že se změnou OP souhlasí. Odstoupení od smlouvy musí být učiněno písemnou formou a je účinné okamžikem jeho doručení prodávajícímu mimo jiné na adresu jeho sídla, provozovny či na jeho adresu uvedenou pro doručování (i osobně) či na adresu elektronické pošty prodávajícího kosatkoj@gmail.com.  Již odeslanou objednávkou (návrhem kupní smlouvy) je však kupující po dobu stanovenou k dodání zboží neodvolatelně vázán a je povinen zaplatit kupní cenu.

 

    5.5.  V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 5.2. OP se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu, a to na náklady kupujícího. Zboží musí být prodávajícímu vráceno nepoškozené a neopotřebené a, je-li to možné, v původním obalu (nebo alespoň vhodně zabalené). Zboží musí být kompletní včetně příslušenství, návodu, záručního listu apod. a s dokladem o koupi a kopií průvodního dopisu (výjimka § 2110). Neposílejte zboží na dobírku, doporučujeme Vám zboží pojistit.

 

    5.6.  Ve lhůtě 14 dnů od odstoupení od smlouvy, ne však dříve než od vrácení/prokázání vrácení zboží kupujícím (spotřebitelem) dle čl. 5.5. OP je prodávající oprávněn provést přezkoumání vráceného zboží, zejména za účelem zjištění, zdali vrácené zboží není poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno. Pokud prodávající shledá vše v pořádku, ve stejné lhůtě vrátí kupujícímu všechny peněžní prostředky s výjimkou nákladů na dodání (spotřebitel má totiž právo na dodání zboží ve vybraných situacích zdarma), které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem, popř. ve formě “kreditu či dárkového poukazu” u plně registrovaného kupujícího (spotřebitele). Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím. V případě převzetí v hotovosti může prodávající požadovat předložení identifikačního průkazu za účelem předcházení vzniku škod a zamezení legalizace výnosů pocházejících z trestné činnosti. Pokud kupující takový průkaz nepředloží, může prodávající odmítnout peněžní prostředky kupujícímu proplatit.

 

    5.7.  Bude-li po úvaze prodávajícího umožněno kupujícímu (podnikateli) odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů, pak kupující (podnikatel) bere na vědomí, že vrácená kupní cena může být ponížena o to, oč se snížila hodnota zboží. Bude-li umožněno kupujícímu (podnikateli) odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů a vrácené zboží nebude v originálním obalu včetně veškerých součástí a příslušenství, pak kupující (podnikatel) bere na vědomí, že prodávající si vyhrazuje právo takovéto vrácení zboží zpoplatnit, a to takovou částkou, která prodávajícímu vykompenzuje náklady, jež jsou nezbytné vynaložit pro znovuuvedení zboží do prodeje.

 

    5.8.  Kupující bere na vědomí, že pokud zboží vrácené kupujícím bude poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno či nekompletní, vzniká prodávajícímu vůči kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé. Nárok na úhradu vzniklé škody je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

 

    5.9.  Neoznámil-li kupující vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.

 

    5.10.  Do doby převzetí zboží kupujícím je prodávající oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit (storno objednávky). V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.

 

    5.11.  Prodávající však není povinen zaslat peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující doručí zboží na adresu provozovny uvedenou níže, popř. než mu kupující prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.

 

    5.12.  Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dar, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím pozbývá darovací smlouva ohledně takového daru účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dar. V případě nevrácení, budou tyto hodnoty chápány jako bezdůvodné obohacení vzniklé na straně kupujícího na úkor prodávajícího, coby ochuzeného. Není-li však vydání tohoto předmětu dobře možné, má prodávající právo na peněžitou náhradu ve výši obvyklé ceny. Kupující (podnikatel) není oprávněn u darů uplatnit práva z vadného plnění.

 

    5.13.  V případě odstoupení od kupní smlouvy ponese kupující náklady spojené s navrácením zboží, a jde-li o kupní smlouvu uzavřenou prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, náklady za navrácení zboží, jestliže toto zboží nemůže být vráceno pro svou povahu nejlevnějším způsobem nabízeným prodávajícím.

    5.14.  V případě částečného započetí plnění služby je spotřebitel povinen uhradit prodávajícímu poměrnou část ceny služby.

    5.15.  V případě, že kupující má jakoukoli odůvodněnou stížnost, může tuto uplatnit přes kosatkoj@gmail.com, příp. se lze obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru.

 

5.16. V případě chybného nacenění produktu prodávajícím, má prodávající právo odstoupit od kupní smlouvy. V takovém případě dojde ze strany prodávajícího ke stornování objednávky, popřípadě k jinému vyrozumění, ze kterého bude patrné, že prodávající od kupní smlouvy odstupuje. Pokud kupující již zaplatil část kupní ceny produktu, bude mu tato částka vrácena zpět stejným způsobem nejpozději do 14 dnů ode dne následujícího po odstoupení od kupní smlouvy prodávajícím.

 

 

  1. DODÁNÍ ZBOŽÍ A PŘEPRAVA

 

    6.1.  Není-li stanoveno jinak, je kupující povinen uhradit náklady spojené s dodáním objednaného zboží.

 

    6.2.  Způsob doručení zboží určuje prodávající, není-li v kupní smlouvě stanoveno jinak. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

 

    6.3.  Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání a tuto skutečnost stvrdit svým podpisem na dodacím listu/dokladu o přepravě, popřípadě jiném obdobném dokladu. Nepřevezme-li kupující zboží, čímž tak poruší svou smluvní povinnost, je prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit, požadovat náhradu nákladů za přepravu, pokud nebyly uhrazeny před dodáním zboží, a požadovat poplatek za uskladnění ve výši 50 Kč/den (slovy: padesát korun českých) za dobu uskladnění zboží, která končí v okamžiku, kdy zboží kupující převezme. Na náklady za uskladnění lze započíst uhrazenou zálohu na kupní cenu tomu odpovídající. Obdobně platí při vyzvednutí zboží na prodejně či skladu. Prodávající je rovněž oprávněn poté, co kupujícího prokazatelně e – mailem upozorní a poskytne mu novou přiměřenou lhůtu pro převzetí, produkt vhodným způsobem prodat. Náklady na uskladnění a náklady marného dodání produktu z důvodu nedostatku součinnosti na straně kupujícího v nezbytně nutné výši je prodávající oprávněn vůči kupujícímu započíst na výtěžek prodeje. Podle platných právních předpisů je strana, která se dopustila porušení smlouvy, povinna uhradit druhé straně náklady vzniklé takovým porušením (např. poštovné, balné, manipulační poplatek).

 

    6.4.  V případě sjednaného osobního převzetí zboží v provozovnách prodávajícího/dodavatele, je prodávajícího/dodavatel povinen kupujícího dohodnutým způsobem (elektronickou poštou, telefonicky, faxem, dopisem, apod.) vyzvat k osobnímu odběru zboží, a to nejpozději následující pracovní den po obdržení zboží na provozovnu. Při osobním převzetí zboží v provozovnách prodávajícího/dodavatele je kupující povinen předložit prodávajícímu doklad o úplném zaplacení zboží. Jiná osoba než kupující může zboží převzít, pokud se prokáže zplnomocněním kupujícího, vystaveným na jeho jméno a platným občanským průkazem. Kupující je zároveň povinen si zboží prohlédnout za přítomnosti zástupce prodávajícího/dodavatele.

 

    6.5.  Po dobu prodlení kupujícího (podnikatele) s převzetím zboží na prodejně či nepřevzetím od přepravce přechází na tohoto nebezpečí škody, ztráty a zničení věci.

 

    6.6.  U všech výše uvedených způsobů dopravy platí, že jsou realizovány pouze ve všední den, není-li stanoveno jinak. Při objednávkách založených v sobotu, neděli, nebo ve státní svátek, bude zboží odesláno první následující pracovní den.

 

    6.7.  V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

 

    6.8.  V případě chybné objednávky ze strany kupujícího, je kupující povinen uhradit opětovnou dopravu (více info u prodávajícího).

 

    6.9.  Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat, zda-li zboží nevykazuje vady, např. mechanické poškození obalu, počet balíků. Je-li tomu tak, má kupující právo zboží nepřevzít a s pověřeným pracovníkem přepravce sepsat protokol o škodě a nechat si to jím potvrdit (obsah: označení stran kupní smlouvy, zboží, cena popř. doložit objednávku, dopravce, poškození, datum a čas a místo). Následně je o tomto kupující povinen neprodleně informovat přepravce a prodávajícího, a to telefonicky, emailem či osobně.

 

    6.10.  Podpisem dodacího listu/faktury/výdajového pokladního dokladu kupující vyjadřuje souhlas s převzetím zboží a zároveň stvrzuje, že obal zásilky obsahující zboží byl neporušen. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nezbavuje kupujícího práva věc reklamovat, dává však prodejci možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou. V případě zjištění mechanického poškození zboží při osobním převzetí v provozovně prodávajícího je kupující oprávněn odstoupit od kupní smlouvy.

 

    6.11.  Je-li předmět smlouvy ( zboží ) vyvezen/doručován mimo území České republiky (dále jen ČR), nese náklady zejména na dopravu osob nebo věcí do zahraničí, v zahraničí nebo zpět na území ČR, ubytování osob, správní poplatky kupující (objednatel).

 

    6.12.  Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.

 

6.13. Dodací lhůta produktu pokud není uvedeno skladem je závislá na druhu a množství kupujícím objednaného produktu a bude kupujícímu prodávajícím upřesněna v potvrzení objednávky produktu zaslaném na elektronickou adresu kupujícího, s tím, že dodací lhůta produktu zpravidla (jedná se o lhůty orientační, neboť prodávající je závislý na dodacích lhůtách výrobce) činí: až 90 dnů

 

6.14. Je-li kupujícím právnická osoba, bude produkt předán pouze

 

  • statutárnímu orgánu právnické osoby,
  • osobě, která se prokáže ověřenou plnou mocí či deklaruje/prokáže statut oprávněného zaměstnance takové právnické osoby, nebo
  • osobě, která je vedena/registrována v uživatelském účtu webového rozhraní obchodu a zároveň se prokáže průkazem totožnosti.

 

 

 

  1. ODPOVĚDNOST ZA VADY – zákonná práva z vadného plnění a záruka za jakost

 

7.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně zákonných práv z vadného plnění a záruky za jakost se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až § 1925, § 2099 až § 2117 a § 2161 až § 2174b občanského zákoníku).

 

    7.2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že produkt při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující produkt převzal:

7.2.1. má produkt vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu produktu,

7.2.2. se produkt hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se produkt tohoto druhu obvykle používá,

7.2.3. produkt odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,

7.2.4. je produkt v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a

7.2.5. produkt vyhovuje požadavkům právních předpisů.

    7.3.  Za vadu se považuje i plnění jiné věci a vady v dokladech nutných pro užívání věci.

    7.4.  Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, i když se projeví až později. Právo kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti.

    7.5.  Nebezpečí škody přechází na kupujícího s převzetím zboží/služby. Nebezpečí škody při přepravě přechází na kupujícího (podnikatele) předáním prvnímu dopravci. Nabude-li kupující vlastnické právo před odevzdáním věci, má prodávající až do odevzdání věci práva a povinnosti schovatele. To samé platí, pokud kupující nepřevezme věc, i když mu s ní bylo umožněno nakládat (viz. čl. 6.9. a násl.).

    7.6.  Prodlením strany s převzetím věci vzniká druhé straně právo věc po předchozím upozornění na účet prodlévajícího vhodným způsobem prodat poté, co prodlévajícímu poskytla dodatečnou přiměřenou lhůtu k převzetí.

    7.7.   Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí, není-li uvedeno jinak. Ustanovení uvedená v čl. 7.2. obchodních podmínek se nepoužijí u produktu prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení produktu způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého produktu na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou produkt měl při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy produktu.

 

Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí produktu, má se dle občanského zákoníku za to, že produkt byl vadný již při jeho převzetí, ledaže to povaha produktu nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně. Kupující (podnikatel) je obecně oprávněn reklamovat pouze ty vady, které věc měla již při převzetí. Kupujícímu – podnikateli může prodávající poskytovat na některé produkty nadstandardní záruku – tzv. záruku za jakost. Dle dohody smluvních stran či v důsledku jednostranného prohlášení prodávajícího mohou být ujednány/deklarovány i další rozšířené nadstandardní záruční podmínky vztahující se k prodávanému produktu.

 

 

    7.8.  Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí zákonná/záruční doba, zaniknou, nebyla-li uplatněna v zákonné/záruční době.

 

7.9.   Prodávající - společnost Radys Royal s.r.o. nabízí kupujícím možnost sjednání záruky za jakost - prodloužení standardní záruční lhůty pro její zboží na dobu až 5 let (dále jen „Prodloužení záruky“). Podmínkou pro Prodloužení záruky je povinnost kupujícího podrobovat zboží každoročním servisním prohlídkám prováděným společností Radys Royal nebo jejím autorizovaným technikem. Servisní prohlídka se musí uskutečnit v intervalu do 12 měsíců ode dne počátku běhu zároční doby (převzetí zboží kupujícím). Každá další servisní prohlídka se musí uskutečnit v intervalu nejpozději do 12 měsíců od uskutečnění předchozí prohlídky. O každé servisní prohlídce bude učiněn záznam do servisní knihy/elektronické servisní knihy. Kupující si je povinem u společnosti RADYS ROYAL písemně nebo telefonicky každou servisní prohlídku objednat a její termín zarezervovat. Tato každoroční servisní prohlídka je zpoplatněna částkou 2.990 Kč vč. dopravy po celé ČR a DPH, kterou se kupující zavazuje společnosti Radys Royal zaplatit. Servisní prohlídka zahrnuje:

  • Pravidelný roční servis a údržba.
  • Vyčištění křesla od naneseného prachu z běžného užívání.
  • Aktualizace software na novější verzi
  • Kontrola řídící jednotky
  • Doplnění maziva (kolejnice, válce, čepy atd.)
  • Kontrola tlaku kompresoru
  • Kontrola masážní hlavice
  • Výměna podložek

Výměna opotřebených čepů atd.

Prodloužená záruka bude prodávajícím poskytnuta pouze v případě, kdy bude reklamace kupujícím uplatněna v době nepřekračující 12 měsíců od poslední servisní prohlídky. Na později uplatněné reklamace nebude moci společnost Radys Royal brát zřetel.

 

 

REKLAMAČNÍ ŘÁD

 

            Prodávající těmito OP deklaruje kupujícímu, že se při případné reklamaci zboží a jejím vyřízení snaží vždy maximálně možně vyjít kupujícímu zákazníkovi vstříc a zajistit mu při reklamaci zboží a jejím uplatnění maximální možný komfort a zákaznický servis. Z tohoto důvodu tak prodávající vyřizuje případnou reklamaci zboží vždy u zákazníka na místě, kam je zboží – křeslo dle požadavku zákazníka dodané. Prodávající na místo určené zákazníkem vyšle v takovém případě servisního technika, který na místě vadu odstraní. Tímto ustanovením OP není v žádném případě dotčeno zákonné právo kupujícího při postupu a uplatnění reklamace.

 

    7.10.  Kupující dále může vadné zboží na reklamaci zaslat přepravní službou či donést osobně na adresu provozovny prodávajícího Klecany 427, 250 67, Klecany. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží. Pokud je však v záručním listě (prodejka, faktura, doklad o zakoupení či speciální záruční formulář se zákonnými údaji) uveden jiný podnikatel (autorizovaný nebo registrovaný servis) určený k opravě, může kupující uplatnit právo na opravu u tohoto podnikatele určeného k provedení záruční opravy. V případě oprávněné reklamace má kupující nárok na úhradu účelně vynaložených a řádně doložených nákladů.

 

    7.11.  Reklamované zboží by mělo být důkladně zabezpečeno, označeno viditelně "REKLAMACE" a obsahovat: reklamované zboží (včetně kompletního příslušenství, součástí, daru atd.), podrobný popis závady a dostatečné kontaktní údaje kupujícího (zejm. zpáteční adresa a tel. číslo) a popř kopii nákupního dokladu, volba způsobu vyřízení reklamace (viz níže). Bez výše uvedeného je znemožněna identifikace původu i závady zboží. Kupujícímu-spotřebitel může prokázat a doložit uvedené skutečnosti i jinak, např. výpis z bankovního účzu o koupi zboží. Kupující-podnikatel doloží platnost záruky předložením nákupního dokladu, popř. i dokladu o reklamaci (stejné sériové číslo jako na reklamovaném zboží). Zákazník je povinen předložit reklamované zboží vyčištěné, zbavené všech nečistot a hygienicky nezávadné, jinak je prodejce oprávněn ho odmítnout k reklamačnímu řízení (viz Vyhláška Ministerstva zdravotnictví č. 440/2000 Sb., v platném znění).

 

   

 

    7.12.  V případě, že věc při převzetí kupujícím nesplňuje čl. 7.2. (dále jen “vada”), tzv. jde o podstatné porušení smlouvy, má kupující (spotřebitel) právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího (spořebitele) buď výměnou věci, dodáním chybějící části, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. Na přiměřenou slevu má kupující (spořebitele) nárok i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, nebo i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže. Tento odstavec neplatí, pokud kupující (spořebitel) před převzetím věci o vadě věděl nebo vadu sám způsobil. U kupujícího (podnikatele) mohou být podmínky upraveny odlišně.

 

    7.13.  Kupující oznámí volbu nápravy při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího, ledaže jde o opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu (spotřebiteli), že vady neodstraní, může kupující (spotřebiteli), požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu (podnikateli), že vady neodstraní, může kupující (podnikatel), požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny. Nezvolí-li si kupující své právo včas, má práva jako v případě nepodstatného porušení smlouvy.

 

    7.14.  Jedná-li se o nepodstatného porušení smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, či odstranit právní vadu; jiné vady může odstranit dle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci.

 

    7.15.  V případě, že prodávající vadu věci neodstraní včas nebo odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, či od smlouvy odstoupit. Změnu volby může Kupující změnit jen se souhlasem prodávajícího. Obdobně platí i pro vady, které znemožňují řádné užívání věci pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad (neplatí pro kupujícího - podnikatele).

 

    7.16.  U věcí prodávaných za nižší cenu neodpovídá prodávající za vadu, pro kterou byla sjednána nižší cena (např. použité, poškozené, nekompletní atd.). Za vadu zboží se nepovažuje mimo jiné obvyklý barevný nebo strukturovaný rozdíl u přírodních materiálů (např. kůže, kámen), textilních a umělých materiálů (např. drobné odchylky ve vzoru nebo barevném tónu), lakovaných a kachlových ploch. Dále prodávající neodpovídá za vady vzniklé (v případě, že taková činnost není činností obvyklou a přitom není zakázána v přiloženém návodu k použití) např. elektrickým přepětím (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje) s výjimkou běžných odchylek; používáním v rozporu s obecnými předpisy či návodem k použití; používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodávajícím nebo výrobcem určeno; neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží (např. nerespektování doporučené doby servisu, nepoužíváním doporučených prostředků na ochranu vody); provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů; zboží, které bylo upravováno zákazníkem (nátěry, ohýbání atd.), vznikla-li vada v důsledku této úpravy; zboží bylo poškozeno přírodními živly nebo vyšší mocí; zboží nebo jeho část bylo poškozeno počítačovým virem či neautorizovaným softwarem; u spotřebního zboží (např. baterie) s 6ti měsíční životností či jiného zboží s kratší životností než 24 měsíců, kdy vadou není ani stupeň opotřebení věci způsobený jejím obvyklým používáním apod. Tato omezení neplatí, pokud byly vlastnosti zboží, jež jsou v rozporu s výše uvedenými podmínkami, kupujícím a prodávajícím výslovně dohodnuty, vymíněny nebo prodávajícím deklarovány, případně je lze očekávat vzhledem k prováděné reklamě nebo obvyklému způsobu užití zboží.

 

    7.17.  Reklamované zboží bude testováno jen na písemně vytknuté závady.

 

    7.18.  Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba podle druhu výrobku potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Tuto lhůtu je možné prodloužit po domluvě s kupujícím- spotřebitelem s podmínkou, že takové prodloužení nesmí být na dobu neurčitou nebo nepřiměřeně dlouhou. Po marném uplynutí této lhůty se má za to, že vada na věci skutečně existovala a spotřebitel má stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit. Jedná-li se o případ kupujícího-podnikatele, reklamace bude vyřízena nejpozději do 40 dnů ode dne jejího uplatnění. U kupujícího (podnikatele) rozhodne prodávající o reklamaci v přiměřené době.

 

    7.19.  O průběhu a vyřízení reklamace informuje prodávající kupujícího emailem, popř. telefonicky či písemně. Pokud si kupující nevyzvedne zboží do 1 měsíce od uplynutí doby, kdy měla být reklamace provedena, a byla-li provedena později, do 1 měsíce od vyrozumění o jejím provedení je kupující povinen uhradit částku za uskladnění zboží.

 

7.20. Kupující má právo na úhradu nutně vynaložených nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním oprávněných práv z odpovědnosti za vady a byly vynaloženy skutečně a účelně (např. poštovné). V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady věci má spotřebitel navíc právo na úhradu přímých nákladů souvisejících s odstoupením.

 

    7.21.  Při výdeji zboží po vyřízení reklamace je kupující povinen předložit doklad o uplatnění/přijetí reklamace a prokázat svou totožnost. Prodávající zároveň vydá kupujícímu doklad o uplatněné reklamaci, zejm. co bylo obsahem, datum a způsob vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace.

    7.22.  V případě zamítnutí opravy pro neoprávněnost uplatnění, může prodávající se souhlasem kupujícího provést placenou opravu. Před opravou bude kupující informován o ceně opravy, rozsahu a nutné době, a to vše na základě písemné servisní smlouvy.

    7.23.  V případě HOTLINE linky – výjezdu o víkendu, svátcích, se účtuje jednorázová částka u záručního/nezáručního servisu plus náklady na dopravu tam i zpět a hodinová sazba technika (více info na webových stránkách prodávajícího).

   

7.24.  Vyloučení odpovědnosti prodávajícího při užívání webových stránek

 

  1. Každý uživatel užívá webové stránky www.rskresla.cz na vlastní riziko.

 

  1. Radys Royal nezaručuje správnost, úplnost a aktuálnost informací na těchto stránkách, jakož ani možnost připojení a bezchybného fungování webových stránek Radys Royal

 

  1. Radys Royal neodpovídá za jakékoliv případné přímé nebo nepřímé škody vzniklé v souvislosti s připojením a užíváním webových stránek Radys Royal a dále za škody vzniklé z důvodu jejich částečné a/nebo úplné nefunkčnosti, nemožnosti připojení se k těmto stránkám a/nebo nemožnosti využívání jejich obsahu.

 

  1. Radys Royal rovněž nenese žádnou odpovědnost za reklamu, popř. jinou formu propagace prováděnou jakýmkoliv třetím subjektem prostřednictvím webových stránek Radys Royal

 

  1. Radys Royal neodpovídá za obsah nebo případnou nefunkčnost internetových stránek, které jsou dostupné prostřednictvím webových stránek Radys Royal jakož ani za závazky osob, které nabízejí, poskytují nebo zprostředkovávají služby na takovýchto internetových stránkách. Radys Royal neodpovídá za obsah internetových stránek, ze kterých je možné se připojit na webových stránky Radys Royal jakož ani za závazky osob, které nabízejí, poskytují nebo zprostředkovávají služby na takovýchto internetových stránkách.

 

 

  1. DALŠÍ PRODEJ ZBOŽÍ A JEHO OMEZENÍ

 

    8.1. Kupující je oprávněn prodávat zboží dalším kupujícím, kteří nejsou konečnými zákazníky, ale kupujícími ve smyslu těchto OP (podnikateli) pouze s písemným souhlasem prodávajícího. O tento souhlas je povinen zažádat kupující emailem nebo faxem prodávajícího před dalším prodejem zboží. V žádosti musí uvést kupující identifikaci dalšího kupujícího, tj. firmu podnikatele (jméno a příjmení) či firmu právnické osoby, IČ a kontaktní údaje (e-mail, místo podnikání nebo sídlo). Pokud prodávající neudělí souhlas do 5 pracovních dní ode dne doručení žádosti, žádost je považována za zamítnutou.

    8.2.  Každý další kupující je povinen dodržovat OP prodávajícího a jednat v jejich souladu, o čemž je kupující, který zboží dále prodává povinen tyto osoby poučit.

    8.3.  Prodávající má nárok na smluvní pokutu ve výši 100.000,-Kč v případě, že by kupující porušil povinnost dalšího prodeje bez souhlasu prodávajícího a dále při porušení povinnosti mlčenlivosti či práv z duševního vlastnictví dle čl. 9 a 10 níže. Tímto ustanovením není dotčen nárok prodávajícího na náhradu škody v celé výši.

 

  1. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN a Řešení sporů

 

    9.1.  Kupující bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící webové rozhraní obchodu (včetně fotografií nabízeného zboží) jsou chráněny autorským právem. Kupující se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webové rozhraní obchodu.

    9.2.  Kupující není oprávněn při využívání webového rozhraní obchodu používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz webového rozhraní obchodu. Webové rozhraní obchodu je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv ostatních zákazníků prodávajícího a který je v souladu s jeho určením.

    9.3.  Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. (1) písm. n) občanského zákoníku.

    9.4.  Kupující bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webové stránky nebo v důsledku užití webové stránky v rozporu s jejich určením.

 

9.5. Je-li kupní smlouva kupujícím – spotřebitelem uzavřena mimo obchodní prostory prodávajícího, souhlasí kupující – spotřebitel s tím, že prodávající poskytne kupujícímu povinné údaje ve smyslu § 1820 odst. (1) občanského zákoníku v jiné čitelné podobě, a to prostřednictvím těchto obchodních podmínek. To stejné platí i pro potvrzení o uzavřené smlouvě, které bude kupujícímu-spotřebiteli zasláno na adresu elektronické pošty spolu s těmito obchodními podmínkami a reklamačním řádem.

 

9.6. Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy: kosatkoj@gmail.com. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího. Subjektem pro řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce, na kterou je spotřebitel oprávněn se obrátit se svým nárokem přímo, a to na adrese: Štěpánská 567/15, 120 00 Nové Město, tel.: 296 366 360, www.coi.cz, či může spor řešit on-line prostřednictvím k tomu určené ODR platformy na: 

 

https://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

 

Prodávající je oprávněn k prodeji produktu na základě živnostenského oprávnění. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

 

9.7. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. (2) občanského zákoníku.

 

 

 

  1. MLČENLIVOST A OCHRANA PRÁV DUŠEVNÍHO VLASTNICTVÍ

 

    10.1.  Prodávající a kupující jsou povinni zachovat mlčenlivost o veškerých údajích a informacích („důvěrné“), které se v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy dozví a které tímto budou zpřístupněny, přičemž tyto informace nebudou mít povahu běžně veřejně přístupných informací. Tato povinnost trvá i po ukončení kupní smlouvy. Prodávající a kupující se vzájemně zavazují, že neposkytnou třetím osobám žádné informace, které jim byly zpřístupněny v souvislosti s plněním kupní smlouvy a nejsou veřejně dostupné. Prodávající a kupující se zavazují zachovávat obchodní tajemství podle § 504 a § 2985 NOZ v případě, že byly smluvní strany upozorněny na skutečnost, že konkrétní informace jsou předmětem obchodního tajemství.

 

    10.2.  Uzavřením kupní smlouvy kupujícímu nevznikají žádná práva k průmyslovému a jinému duševnímu vlastnictví (zejména k ochranným známkám, obchodní firmě, firemnímu logu) prodávajícího či dalších osob, jejichž produkty se vyskytují v obchodní nabídce prodávajícího, není-li stanoveno jinak. Právo na ochranu před nekalou soutěží zůstává nedotčeno.

 

    10.3.  Veškeré reklamní materiály, fotografie, obrázky, jiná označení zboží a obsah webových stránek prodávajícího jsou chráněna dle autorského zákona, zákona o ochranných známkách a podle příslušných ustanovení NOZ o nekalé soutěži, v platném znění. Bez prokazatelného písemného souhlasu prodávajícího, je výslovně zakázáno jejich kopírování a další šíření jakýmkoliv způsobem. Tento souhlas může prodávající bez udání důvodu kupujícímu kdykoli odebrat.

 

 

  1. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ A ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ

 

11.1. Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při registraci, ve svém uživatelském účtu, při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích tak, aby prodávající mohl řádně a včas plnit své smluvní povinnosti.

 

11.2. Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné.

 

11.3. Ochrana osobních údajů se řídí nařízením Evropského parlamentu a rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen „nařízení GDPR“), a vztahuje se pouze na fyzické osoby.

 

11.4. Prodávající je oprávněn shromažďovat veškeré osobní údaje a informace o kupujícím, které získal v souvislosti s uzavřením smlouvy a v souvislosti s plněním služeb. Prodávající shromažďuje a zpracovává osobní údaje pro účely uzavření a plnění smlouvy včetně práv a nároků ze smlouvy vyplývajících, a pro účely plnění svých povinností dle platných právních předpisů. Pro tyto účely prodávající zpracovává osobní údaje v rozsahu uvedeném v registračním formuláři a dále osobní údaje, které kupující dobrovolně uvedl. Tyto osobní údaje je prodávající oprávněn zpracovávat i bez souhlasu kupujícího. Bez poskytnutí osobních údajů v nezbytném rozsahu však není možné kupní smlouvu uzavřít a prodávající je oprávněn její uzavření odmítnout.

 

11.5. Osobní údaje budou zpracovávány pouze po dobu nezbytně nutnou, tj. po dobu trvání kupní smlouvy, po skončení trvání kupní smlouvy pak po dobu vyžadovanou příslušnými právními předpisy nebo po dobu existence jiného zákonného důvodu ke zpracování.

 

    11.6.  Zpracováním osobních údajů kupujícího může prodávající pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Kromě osob dopravujících zboží, účetní a daňové služby, pracovníci prodávajícího, Facebook/Google/Apple, popřípadě další poskytovatelé zpracovatelských softwarů, služeb a aplikací, které však v současné době prodávající nevyužívá, nebudou osobní údaje prodávajícím bez předchozího souhlasu kupujícího předávány třetím osobám.

 

11.7. Podrobnější informace případně v dokumentu „Souhlas se zpracováním Osobních údajů a zasílání Marketingových sdělení.“

 

 

  1. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES

 

    12.1.  Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího. Totéž platí pro zasílání ostatními prostředky komunikace na dálku (pošta, fax, telefon apod.). To vše po konkrétním odsouhlasením s danou věcí (písemně či elektronicky). Tento souhlas může kupující kdykoli odvolat.

 

    12.2.  Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat. Cookies nepředstavují nebezpečí, mají však význam pro ochranu soukromí. Cookies nelze použít pro zjištění totožnosti návštěvníků stránek ani ke zneužití přihlašovacích údajů. Použití cookies můžete omezit nebo zablokovat v nastavení svého webového prohlížeče. Informace o nastavení konkrétního prohlížeče naleznete na uvedených adresách podpory:

 

12.3. Internetový e-shop prodávajícího na webové stránce/webovém rozhraní obchodu není určen pro osoby mladší 16 let. Osoba mladší 16 let může internetový obchod prodávajícího používat, resp. závaznou objednávku učinit pouze, pokud k tomu udělí prokazatelný souhlas jeho zákonný zástupce.

 

  1. DORUČOVÁNÍ

 

Oznámení týkající se vztahů prodávajícího a kupujícího, zejména týkající odstoupení od kupní smlouvy, musí být doručena poštou formou doporučeného dopisu, není-li v kupní smlouvě stanoveno či prodávajícím deklarováno jinak. Oznámení se doručují na příslušnou kontaktní adresu druhé strany a považují se za doručené a účinné okamžikem jejich dodání prostřednictvím pošty, s výjimkou oznámení o odstoupení od smlouvy učiněného kupujícím, kdy je odstoupení účinné, pokud je oznámení kupujícím ve lhůtě pro odstoupení odesláno.

 

Za doručené se považuje i oznámení, jehož převzetí bylo adresátem odmítnuto, které nebylo vyzvednuto v úložní době.

 

Smluvní strany rovněž mohou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty, a to na adresu elektronické pošty uvedenou v uživatelském účtu kupujícího či uvedenou kupujícím v objednávce, resp. na adresu uvedenou na webové stránce prodávajícího, či prostřednictvím datových schránek.

  1. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

 

    14.1.  Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky, zejména s ustanoveními zákonem č. 89/2012 Sb., Nový občanský zákoník v platném znění. A s respektováním práva EU.

    14.2.  Pokud vztah související s užitím webové stránky nebo právní vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

    14.3.  Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění a činnost prodávajícího nepodléhá jinému povolování. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad.

    14.4.  Platné OP jsou k dispozici na prodejnách (2) prodávajícího a na jeho internetových stránkách a každý kupující je při koupi zboží na tyto upozorněn a s těmito má možnost se seznámit. Prodávající je oprávněn OP doplňovat či měnit v souvislosti se změnou platných právních úprav a v souvislosti se změnou na trhu zboží, které prodávající nabízí. Je-li některé ustanovení OP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky smlouvy či OP vyžadují písemnou formu. Změnit OP lze i jednostranně,druhé straně se tato změna oznámí písemně co nejdříve a ta je oprávněna možnost změny odmítnout a závazek z tohoto důvodu vypovědět ve lhůtě 15 dní od doručení (§ 1752 NOZ). Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění OP.

    14.5.  Smlouva včetně OP je archivována prodávajícím v elektronické podobě po dobu minimálně 5 let a není přístupná.

    14.6.  Smlouva a ostatní dokumenty jsou vyhotoveny v českém jazyce, není-li stanoveno jinak.

    14.7.  Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování Klecany 427, 250 67, Klecany, Česká republika, adresa elektronické pošty kosatkoj@gmail.com, telefon +420 775 306 041. Webové stránky http://www.rskresla.cz

 

Tyto OP nabývají platnosti dne 1.1.2025. S respektování uplatnění ustanovení a implementace GDPR (EU) pro ČR od 25.5.2018.

 

 

 

Informace o zpracování a ochraně osobních údajů fyzických osob podnikatelem

_______________________________________________________________________________________________

 

Radys Royal s.r.o.,

se sídlem Klecany 427, 250 67, Klecany,

IČO: 10776664, DIČ: CZ10776664,

zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 348255,

zastoupena panem Josefem Košátkem, jednatelem

T: +420 775 306 041

E: kosatkoj@gmail.com

W: www.rskresla.cz

 

 

dále pro účely tohoto informačního sdělení jen jako

 

(“společnost“)

_____________________________________________________________________________________________

 

Společnost, jakožto správce osobních údajů, tímto informuje o způsobu a rozsahu zpracování osobních údajů touto společností, včetně rozsahu práv subjektu údajů souvisejících se zpracováním jejich osobních údajů společnostní.

 

Společnost zpracovává osobní údaje v souladu s právem Evropské unie, zejména s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) ze dne 27. dubna 2016 č. 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES, a dále pak se zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů.

 

Shromažďované údaje

 

Společnost zpracovává osobní údaje v následujícím rozsahu:

 

  • jméno a příjmení/název
  • adresa bydliště/sídla
  • datum narození/IČO
  • adresa elektronické pošty
  • telefonní číslo
  • číslo bankovního účtu
  • údaje o platební kartě

 

Účel zpracování

 

Pro realizaci nákupu a dodání zboží/služeb na kupujícím (rozumí se i objednatelem/klientem) určeném místě, komunikaci s kupujícím a splnění dalších povinností vyplývajících ze zákona společnost potřebuje znát výše zmíněné údaje. Tyto údaje společnost získá při objednávce zboží/služeb kupujícím, a to buď trvale, nebo dočasně. Jelikož jsou tyto osobní údaje kupujícího získávány za účelem splnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je kupující/klient, případně jsou nezbytné pro splnění právní povinnosti, není nutný výslovný souhlas kupujícího/klienta s jejich zpracováním.

 

 

Zpracování se souhlasem

 

Kupující/klient může při objednávce zboží/služeb společnosti udělit souhlas se zpracováním výše uvedených osobních údajů pro účely:

 

  • zasílání informací souvisejících se zbožím/službami
  • zasílání obchodních sdělení/newsletterů/magazínů kupujícímu
  • zasílání pozvánek na případné akce pořádané společností

 

Nákup / objednávka / realizace zboží/služeb není podmíněna tímto souhlasem a kupující/klient může souhlas s uchováváním a zpracováváním výše zmíněných osobních údajů nebo se zasíláním obchodních sdělení, informací souvisejících se zbožím/službami společnosti, newsletterů/magazínů, pozvánek na akce ad shora kdykoli odvolat, a to tak, že zašle e-mailovou zprávu na          kosatkoj@gmail.com nebo tuto skutečnost oznámí společnosti telefonicky. Tímto odvoláním není dotčeno zpracování osobních údajů pro účely splnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je kupující/klient, případně jsou nezbytné pro splnění právní povinnosti.

 

Forma a délka zpracování

 

Osobní údaje kupujícího/klienta jsou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem. Údaje zpracované za účelem splnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je kupující/klient, případně jsou nezbytné pro splnění právní povinnosti (pro zajištění dodávek zboží/služeb, vyřizování reklamací, účetní povinnosti a další) jsou  uchovány po dobu nezbytně nutnou stanovenou právními předpisy (zákon č. 89/2012 Sb., nový občanský zákoník, zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví a další) nejdéle však po dobu 10 let.

 

Zpracovatelé

 

Osobní údaje jsou pro zajištění výše popsaných účelů vedle společnosti zpracovávány také zpracovateli, a to na základě smluv o zpracování osobních údajů uzavřených v souladu s nařízením a zákonem.

 

Zpracovateli osobních údajů jsou:

 

  • IT technik
  • Externí účetní
  • Externí advokátní kancelář

 

 

Poučení o právech

 

Kupující/klienti mají k zaručení ochrany jejich osobních údajů tato práva:

 

1.Právo na informace

 

Právem na informace se rozumí veškerá práva kupujícího/klienta obsažená v čl. 13 nařízení. Zejména se jedná o právo kupujícího/klienta na znalost totožnosti a kontaktních údajů správce a o znalost účelu, pro který jsou osobní údaje kupujícího/klienta společností shromažďovány a zpracovávány.

 

2.Právo na přístup k osobním údajům

 

Právem na přístup k osobním údajům se rozumí veškerá práva kupujícího/klienta obsažená v čl. 15 nařízení. Zejména se jedná o právo kupujícího/klienta na získání potvrzení od společnosti, zda a případně za jakým účelem jsou osobní údaje kupujícího/klienta zpracovávány.

 

3.Právo na opravu

 

Právem na opravu se rozumí veškerá práva kupujícího/klienta obsažená v čl. 16 nařízení, zejména pak právo na to, aby společnost opravila bez zbytečného odkladu nepřesné nebo nesprávné osobní údaje, které se kupujícího/klienta týkají.

 

4.Právo na výmaz („být zapomenut“)

 

Právem na výmaz se rozumí veškerá práva kupujícího/klienta obsažená v čl. 17 nařízení, zejména se jedná o právo kupujícího/klienta, aby společnost bez zbytečného odkladu na požádání kupujícího/klienta vymazala osobní údaje kupujícího/klienta za předpokladu, že pro to budou naplněny podmínky dané nařízením.

 

5.Právo na omezení zpracování

 

Právem na omezení zpracování se rozumí veškerá práva kupujícího/klienta obsažená v čl. 18 nařízení.

 

6.Právo na přenositelnost údajů

 

Právem na přenositelnost údajů se rozumí veškerá práva kupujícího/klienta obsažená v čl. 20 nařízení, zejména pak právo kupujícího/klienta získat své osobní údaje, které poskytl společnosti, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu.

 

7.Právo vznést námitku

 

Právem vznést námitku se rozumí veškerá práva kupujícího/klienta obsažená v čl. 21 nařízení.

 

Zjistí-li nebo domnívá-li se kupující/klient, že společnost zpracovává jeho osobní údaje v rozporu s ochrannou kupujícího/klienta soukromého života, v rozporu s nařízením nebo v rozporu se zákonem může požadovat po společnosti vysvětlení či požadovat, aby byl takovýto stav odstraněn.

 

Kupující/klient má dále právo obrátit se se stížností na Úřad pro ochranu osobních údajů, který plní úlohu dozorového úřadu ve věcech ochrany osobních údajů.

 

Právo kupujícího/klienta na jiné prostředky soudní a správní ochrany tím není dotčeno.

 

 

 

 

                                                                                         Radys Royal s.r.o.